Inbjudan till Hästnäringens Unga Ledare!

Grundprogrammet är en ny utbildning inom HUL. Det är en förberedande utbildning för yngre deltagare.

Efter slutförd kurs har deltagaren goda grundkunskaper för att söka vidare till HUL. Ledarskapsprogrammet HUL är en möjlighet till att skapa gemensamma värdegrunder och verktyg för kommande ledare och beslutsfattare både inom organisationerna i sig och hästnäringen i stort. Ta chansen att träffa nya vänner, lära dig mer om hästnäringen och utöka ditt nätverk!

I programmet ingår bland annat grundläggande kunskap om hästnäringens organisationer och föreningskunskap, påverkansmöjligheter och sociala medier och ungt inflytande. Deltagarna möts vid två fysiska träffar under 2019 mellan april till november. Mellan träffarna arbetar deltagarna med olika uppgifter såsom t ex analys av det egna förbundets ungdomsverksamhet, ledarskapsfrågor etc. Den första träffen är den 4-5 april i samband med Göteborg Horse Show.

Förkunskapskrav: Utbildningen vänder sig till dig som är mellan 15-20 år. Kanske har du genomgått ungdomsledarutbildning eller bara vill engagera dig inom ditt förbund.
Anmälan sker till ungdomsansvarig inom din egen organisation. Besked om antagning och information om utbildningen kommer under v. 11.

Ladda ned inbjudan i PDF-format.

Läs mer om om utbildningsplanen här i PDF-format.

Anmälan skickas till: Johanna Fagerström, juf@juf.se
Sista anmälningsdag: 8/3 2019

För mer information, se här: hastnaringen.se
Anmäl ditt intresse idag!
Ellinor Fuchs HNS, projektledare HUS
ellinor.fuchs@hastnaringen.se