Elitvisning och årsmöte

Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Elitvisning och årsmöte

16 september, 2023

Lördagen den 16 September blir det Elitvisning på Elmia i Jönköping. Med detta tänker vi visa upp bland det bästa vi har för dagen efter 150 års gott avelsarbete.

Det kommer att bli ca 20 ardennerhästar som visas upp under dagen. Det blir hingstar företrädesvis Elithingstar, 3-årshingstar, fölston med föl vid sidan som håller Elitklass, samt en grupp 3-årsston som erhållit avelsdiplom under sommaren. Hästarna kommer att presenteras av en jury, men de kommer inte att konkurensbedömas eller poängsättas, utan enbart presenteras grundligt och ta del av ett bra prisbord. Under dagen kommer det att bjudas in utländska gäster både att titta på våra hästar samt även på efterföljande årsmöte med 100-års jubileum. Tid för hästuppvisningen klockan 13-16.

Årsmöte

Senare på kvällen avhåller föreningen sitt årsmöte på Elmia, i kongresssalen. Tid för årsmötet är kl 18.00.

Vi kommer att lägga stor vikt vid att fira jubileum för föreningen som fyller 100 år i år. Det kommer att bli en liten minnesutställning, hästfolk utanför ardennerleden samt utländska gäster. Vi kommer att presentera mer i detalj fortlöpande.

Anmälan till efterföljande middagen senast den 3 September. Pris 390 kronor betalas till Bankgiro 5227-7415 eller Swish 123 381 86 48. Uppge årsmöte och namn. Betalning är lika med anmäld. Anmälan är bindande.

Varmt välkomna!

Datum: