Ardennerbladet nr. 8

Hej alla ardennervänner!

Nytt år och många nya roliga saker att se fram mot! Först ut är avelsvärderingen av hingstarna, där vi i julas presenterade nyheten att från och med i år är det möjligt att visa din ardennerhingst på avelsvärdering även på Gotland (arrangör SvRAF) samt Luleå och Wången (arrangör SH). Vi hoppas att ni som bor i dessa delar av landet nu tar möjligheten och visa upp era hingstar! Arrangörsmässigt är det avelsvärderingen på Grevagården den 22-24 mars som tar vårt fokus just nu. Det går år mycket funktionärer och funktioner för att rådda ett sånt stort arrangemang som det är – men också väldigt roligt! Det är 12 st treåriga ardennerhingstar anmälda och 10 st äldre. Kommer ni inte dit för att visa hingst rekommenderar jag verkligen att komma dit som publik!

Vi i styrelsen har haft ett fysiskt styrelsemöte i början av februari där framförallt aktiviteter och punkter för det kommande året diskuterades. Den 3-4 augusti kommer vi att anordna Riks-utställning i Tingsryd. Skriv upp det datumet i kalendern redan nu! I samband med detta kommer även årsmötet att hållas. Vill man redan nu boka boende så kan vi tipsa om Tingsryd Resort, använd koden ”Ardenner” för att boka där.

Ytterligare en nyhet för året är att styrelsen har beslutat om aktivitetsstöd för de lokala klubbarna. De lokala klubbarna kan under 2024 ansöka om aktivitetsstöd om 2000 kr per aktivitet och kan ansökas för två stycken aktiviteter under året. Ansökningarna för detta ska inkomma senast den 30/11 via mail till medlem@ardennerforeningen.nu.

Medlemsavin för 2024 är nu utskickad på post eller mail. Är du inte medlem men vill bli? Det blir du lätt via länken på vår hemsida https://www.ardennerforeningen.nu/medlem/.

Jag skulle vilja avsluta med att uppmuntra er alla att skicka in bilder och även reportage från era aktiviteter och händelser under året så kan dessa få en chans att komma med i vår tidning ArdennerNytt. Skicka detta till medlem@ardennerforeningen.nu. Kom ihåg att ange fotograf, och vilka hästar och personer som syns på bilderna.

Vi ses på Grevagården!

Hälsningar Linnea Borgenvall