Avelskonferens 2022

På grund av den ökade smittspridningen och nya restriktioner så har vi bestämt oss för att genomföra avelskonferensen digitalt i Zoom stället för som tidigare planerat på Motell Vätterleden. Vi hoppas att ni har förståelse och förhoppningsvis även känner uppskattning över detta beslut. I övrigt är avelskonferensen densamma, samma tema och samma föreläsare.

Kostnad: Gratis för medlemmar! Är du inte medlem men ändå vill delta så är du välkommen att registrera ett medlemskap i AFSA, instruktioner för detta finns på vår hemsida under fliken medlem.

Vi planerar att starta kl. 10.00 förmiddagen den 29 januari.

Temat för dagen är uppfödarfrågor. Vi strävar efter fler betäckningar, men hur ska vi göra för även att öka andelen registrerade föl? Under året har det gjorts en digital undersökning för ardenneruppfödare som vi kommer att presentera. Vi har bjudit in Helena Kättström som föreläser och guidar oss framåt som uppfödare.

Anmälan senast 27 januari till Carola Carlsson via mail, SMS eller telefon stutericrona@gmail.com eller 070-3064710.

BRA ATT VETA INFÖR KONFERENSEN: Det är viktigt att ni anger en mailadress när ni anmäler er, till den kommer ni sedan få en inbjudan till konferensen inför de 29 januari. Ni kommer också få skriftliga instruktioner om hur ni ansluter er till zoommötet där konferensen hålls. Läs igenom dessa, vi har inte möjlighet att hjälpa er med anslutningsproblem under konferensens gång. Se till att ni ha tillgång till bra internetuppkoppling på er dator eller telefon när det är dags för konferens. Under tiden Helena Kättström föreläser är det fritt fram att ställa frågor i chatten, men för att hålla ordning i mötet så bryter vi inte av föreläsningen genom att ställa frågor muntligt. Vi tillfälle kommer era frågor att bli besvarade.

Vi hoppas på en trevlig avelskonferens och ett stort deltagande!

Väl mött!

/ Styrelsen Avelsföreningen för den Svenska Ardennerhästen