Ardennerbladet nr. 3

Nu är det dags för att publicera vårt tredje Ardennerblad. Den här gången är det min tur att skriva, eftersom jag sitter som medlemsansvarig i föreningen, vill jag först slå ett slag för efterlysning av era mailadresser som ni gärna får mejla in till mig. Med fler mejladresser kan vi sedan skicka ut påminnelse inför ett arrangemang, fler brev och få en tätare kontakt med våra medlemmar. Vi sparar också portot som blir dyrare och dyrare. Håll utkik på Facebook om en mailadresstävling inom kort! Årets medlemsavgift för medlemsåret 2023 kom ut i dagarna i form utav en avi, de som uppgett sin mailadress har fått avin dit. Vi ser fram emot att våra gamla medlemmar men även nya fortsätter att vara med i vår förening. Har du inte fått någon avi så hör av dig! Medlemsantalet ligger på ca 680 styck och vi hoppas att vi tillsammans kan förmedla denna unika hästras vidare genom allas kunskap, intresse och framtidstro. Detta gör vi bland annat genom att vara medlemmar i Avelsföreningen för Svenska Ardennerhästen.

Vi har nu haft vårt första fysiska styrelsemöte för året, ett intensivt möte som innehöll väldigt många punkter och mycket information. Vi gick igenom de hingstar som anmälts till avelsvärderingen på Grevagården. De olika arbetsgrupperna har jobbat mellan styrelsemötena och presenterade sina arbeten under mötet. Vi är många i styrelsen som sitter med i flera arbetsgrupper vilket ger varje arbetsgrupp gedigen kunskap och arrangemang. PR-gruppen har jobbat med bland annat en Skogsdag på Bolmsö, Moderlandsgruppen har jobbat intensivt inför avelsvärderingen, Ungdomsgruppen planerar för en kurs inom körning för ungdomar, Jubileumsgruppen har fullt upp inför hela jubileumsåret. Det stora jobbet på styrelsemötet var ju förstås vårt 150-årsjubileum. Vi vill att hela året ska kännas som ett jubileum med fokus på vår Riksutställning 11-13 augusti. Vill ni ingå i ett sponsoravtal gällande jubileumsåret kontakta oss! Mer info på sociala medier.

Jag sitter i redaktionen och det är jag som producerar vår medlemstidning Ardennernytt. Vårnumret innehåller också hingstannonser. Hör av dig snarast om du vill ha med en annons på din hingst. Mejla oss om du vill boka hingstannons eller har frågor om annonseringen.

Med dessa ord vill jag avsluta vårt tredje Ardennerblad och hoppas ni funnit en intressant och givande läsning, hälsningar medlemsansvarig Viktoria Freij. Mejla din mailadress till: viktoriafreij@hotmail.com eller medlem@ardennerforeningen.nu